
Niezależnie od tego do którego sklepu wielkopowierzchniowego się udamy, zastaniemy w nim pracowników ubranych w odzież firmową z nadrukiem. Logo oraz barwy marki będą wszechobecne na pracowniczych uniformach – od noszonych przez kasjerów, po te w które ubrani będą przewijający się tu i ówdzie magazynierzy.
Dlaczego odzież reklamowa cieszy się tak dużą popularnością w sieciach handlowych? Przeczytaj nasz artykuł!
T-shirty z nadrukami a odbiór pracowników przez klientów
Zarządy sieci wielkopowierzchniowych sklepów doskonale wiedzą, że kluczem do przyciągnięcia i utrzymania klienta jest zapewnienie mu najlepszej, w pełni profesjonalnej obsługi, ciągnącej za sobą jednoznacznie pozytywne skojarzenia. Może się wydawać, że do sklepu chodzimy kupować, a nie oceniać wygląd pracowników, jednak praktyka marketingowa mówi jednoznacznie – jak Cię widzą, tak przychodzą i kupują. To, jak czujemy się w sklepie, a więc i jaki stopień profesjonalizmu bije od pracowników, ma kolosalne znaczenie.
Każda sieć ma swoje standardy co do stroju, sposobu powitania, pożegnania klientów oraz rozwiązywania ich problemów. Strój – no właśnie. Dopasowany pod względem rozmiaru, estetycznie wykonany T-shirt w barwach firmy to charakterystyczny element wyróżniający pracowników obsługi. Nie zawsze jesteśmy świadomi tego jak wpływa na nas wygląd danej osoby, ale detale takie jak właśnie ubiór, kolor paznokci czy włosów są rejestrowane przez podświadomość.
Dzięki koszulce odpowiadającej identyfikacji wizualnej sieci członek ekipy prezentuje się jak profesjonalista gotowy do pracy i pomocy klientowi na każdym etapie zakupów. Swoją prezencją demonstruje, że jest ,,właściwym człowiekiem na właściwym miejscu” czym wzbudza zaufanie – taki T-shirt działa wręcz jak peleryna superbohatera!
Marketing hipermarketu a odzież firmowa z nadrukami
Kolejna kwestia to stałe utrwalanie w podświadomości klienta przywiązania do marki. W wielkopowierzchniowych hipermarketach wszystko przypomina kupującym gdzie dokładnie są.
Logo zobaczymy przy półkach, kolory na hali odpowiadają identyfikacji wizualnej firmy, a pracownicza odzież z nadrukami to kolejne miejsca na którym można je umieścić. Im częściej klient widzi logo, tym mniejsza szansa, że planując następne zakupy o nim zapomni. Badania pokazują, że w kwestii codziennych decyzji zakupowych w pierwszej kolejności wybieramy to co już znamy i niechętnie zmieniamy przyzwyczajenia! Dlatego, barw firmy nigdy nie jest za dużo.
Wszędzie jak w domu – ujednolicenie sklepów
Jak wspomnieliśmy, konsument najchętniej stawia na to, co zna. Dlatego, sieci hipermarketów starają się, być niezależnie od tego, do którego z ich sklepów pójdziesz, czuł się jak w domu. Nieważne, czy sklep znajduje się w Twojej rodzinnej miejscowości, czy na drugim końcu Polski – od wejścia poczujesz znajomy powiew.
Obiekty są maksymalnie podobnie zorganizowane (na ile pozwala na to układ wnętrza). W kasach samoobsługowych mówi ten sam głos. Na dziale z pieczywem pachnie tymi samymi bułeczkami. I wreszcie, pracownicy wyglądają tak samo.
Kiedy jesteś na wyjeździe i widzisz hipermarket X oraz lokalny sklep o nieznanym Ci logo – do którego chętniej wejdziesz? Idziemy o zakład, że do hipermarketu. Wiesz, jakie produkty tam znajdziesz, co będzie gdzie leżało, masz gwarancję znajomości doświadczenia. Mózg nie będzie musiał się wysilać i wie, że nie zazna rozczarowania. O zakorzenienie marketowego doświadczenia w świadomości zadbała między innymi odzież firmowa z nadrukiem dla pracowników sklepowych.
Ubrania firmowe z nadrukami w handlu – kwestia praktyczna
Uniform pracowniczy w hipermarkecie pełni oczywiście nie tylko rolę marketingową. Pracownik hipermarketu musi rzucać się w oczy w tłumie klientów, tak by bez problemu każdy mógł go znaleźć i poprosić o pomoc w dowolnej sprawie. T-shirt z nadrukiem, w kolorze zgodnym z identyfikacją wizualną marki przykuwa uwagę nawet gdy wykonujący swoje obowiązki pracownik ,,chowa” się w gąszczu innych sylwetek.
Istotna jest wielkość nadruku na koszulce pracownika. Wzornictwo nie powinno pozostawiać żadnych wątpliwości co do roli właściciela stroju. Sklepy chętnie – i słusznie – umieszczają na plecch T-shirtów także hasła zachęcające do skorzystania z pomocy pracownika. To tworzy jeszcze przyjaźniejszą atmosferę.
Niewiele rzeczy irytuje klientów bardziej niż moment, gdy potrzebują pomocy podczas zakupów, a nie są w stanie znaleźć nikogo z obsługi! Sieci wielkopowierzchniowych marketów nie mogą sobie pozwolić na irytowanie konsumentów – konkurencji nie ma dużo, ale jest potężna i czasami całodobowa.
Bluzy z nadrukami w hipermarkecie a pracownicy
Badania pokazują, że tak samo ubrani ludzie mają silniejsze poczucie wspólnoty i chętniej ze sobą współpracują. Nie bez powodu w koszulki z logo coraz częściej inwestują nawet kluby zainteresowań, a bluzy z nadrukami z logo szkół ma coraz więcej uczniów.
Hipermarket to skomplikowany ,,organizm” – by wszystko działało jak w najlepszym szwajcarskim zegarku pracownicy powinni czuć się związani z samą marką, ale także tak samo ubranymi kolegami. Zespół na wspólnej zmianie działa niczym drużyna sportowa i służy temu także zbliżony wygląd.
Ostatnia, choć nie najmniej ważna kwestia – wygoda pracowników. Kto kiedykolwiek miał na sobie pracowniczy T-shirt z nadrukiem wie, że to odzież przyjemna w dotyku, przewiewna i po prostu wygodna. Podobnie bluzy – ciepłe i przyjemne w dotyku, w sam raz na niższe temperatury. Poprzez zaopatrzenie pracowników w komfortowe ubrania firmowe z nadrukami sieci hipermarketów dbają o zatrudniane zespoły.
Jaki jest najtrwalszy nadruk na koszulce? Na to stawiają hipermarkety!
Wytrzymałość i nienaganna prezencja odzieży pracowniczej jest niezbędna do utrzymania profesjonalnego wizerunku zespołu. Markety dobrze o tym wiedzą. Najczęściej wybierają odzież z haftem komputerowym lub sitodrukiem – to najsolidniejsze metody zdobienia odzieży pracowniczej. Równocześnie, bardzo wygodnie się je nosi, toteż obie metody nanoszenia logotypów wpisują się w założenia pracowniczych uniformów.
Ile kosztuje zrobienie koszulki z nadrukiem?
Na cenę wykonania odzieży z nadrukami wpływa wiele czynników. Przy małych zamówieniach można mówić o 20-30 złotych, nadruki dwustronne dochodzą nawet do ponad 40-tu złotych. Jednakże, sieci hipermarketów zamawiają koszulki w tysiącach, toteż nie powinniśmy sugerować się cenami proponowanymi mniejszym przedsiębiorcom.
Im więcej zamawiamy, tym taniej wychodzi – w myśl tej zasady cena za jedną koszulkę dla marketu nie przekroczy z pewnością kilkunastu złotych. Dokładne liczby są znane tylko korporacyjnym działom finansów i zaopatrzenia.