Breaking News

PrestaShop — poznaj 4 fakty na temat tego systemu e-commerce

Prowadzisz sklep na PrestaShop? A może dopiero zastanawiasz się nad wyborem tego systemu? To jedna z najpopularniejszych platform, na których można rozpocząć działalność w e-commerce. Ma mnóstwo zalet, które mogą przekonać Cię do postawienia właśnie na ten system. Sprawdź, jak dobrze znasz PrestaShop i co nim wiesz. Prezentujemy cztery ważne informacje na temat tej platformy – niektóre mogą być dla Ciebie zaskoczeniem!

1 PrestaShop to system typu open source

Teoretycznie każdy o tym wie, ponieważ PrestaShop to jeden z najchętniej wybieranych systemów open source nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Łącznie w oparciu o tę platformę działa ponad 270 tysięcy sklepów. Ta liczba może robić wrażenie. Fakt ten jednak niewiele znaczy, jeśli nie zestawimy go z oprogramowaniem opozycyjnym, czyli abonamentowym (SaaS).

Open source, czyli wolne oprogramowanie, to nieograniczony dostęp do kodu źródłowego oraz możliwość jego modyfikacji. A to oznacza, że masz ogromne możliwości personalizacji – zarówno od strony funkcjonalnej, jak i graficznej. Odpowiednie umiejętności programowania pozwolą na stworzenie na PrestaShop oryginalnych sklepów z wyjątkowymi funkcjonalnościami.

W przypadku e-sklepu w modelu abonamentowym sprawa wygląda inaczej. W takiej sytuacji właściciel sklepu internetowego jest uzależniony od jednego dostawcy. Skutkuje to tym, że możliwości wprowadzania zmian są bardzo ograniczone. W dodatku system abonamentowy wiąże się z uzależnieniem od oficjalnej pomocy technicznej, na którą czasami w takiej sytuacji trzeba dość długo czekać.

2 PrestaShop to nie tylko e-sklep

Oprogramowanie PrestaShop pozwala stworzyć nie tylko tradycyjny e-sklep, ale również inne platformy, takie jak platforma B2B czy marketplace. PrestaShop pozwala również między innymi na działalność w modelu omnichannel, który zyskuje sobie coraz większą popularność.

W takim modelu można rozpocząć proces zakupowy w jednym z kanałów, a na kolejnych etapach płynnie przeskoczyć do innego. To świetna okazja do rozszerzenia swojej działalności na inne obszary. A co za tym idzie – Twoja szansa na zdobycie nowych klientów.

Jednym z ciekawych udogodnień, jakie oferuje PrestaShop, jest również możliwość administrowania sklepem z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki temu można zarządzać sprzedażą i innymi aspektami związanymi z działalnością sklepu z każdego miejsca – wystarczy smartfon z internetem.

3 Ponad 12 tys. e-sklepów w Polsce działa na silniku PrestaShop

Ponad 12 tys. właścicieli sklepów internetowych w Polsce zaufało PrestaShop. Platforma jest zresztą popularna na całym świecie – według najnowszych danych sklepy internetowe oparte na tym systemie działają w 195 krajach. A społeczność PrestaShop przekracza milion użytkowników.

Skąd tak duża popularność oprogramowania? Oprócz atutu bezpłatnego użytkowania i instalacji, które towarzyszą każdemu oprogramowaniu typu open source, PrestaShop zyskuje na popularności w Polsce dzięki wsparciu rodzimego języka. Dzięki temu jeszcze łatwiej administrować panelem sklepu.

W oparciu o tę platformę działają w Polsce sklepy różnego typu. Są wśród nich niewielkie działalności, które sprzedają miesięcznie po kilkadziesiąt produktów. Ten system poradzi sobie jednak również ze znacznie większymi e-sklepami. Silnik platformy równie dobrze działa tam, gdzie w katalogach zakupowych znajdują się dziesiątki tysięcy produktów.

4 PrestaShop to platforma przyjazna SEO

Dziś w internecie bez pozycjonowania ani rusz. Przy wyborze platformy dla sklepu internetowego warto mieć to na uwadze. To kolejny atut PrestaShop – to oprogramowanie umożliwia łatwe wykonywanie wielu działań SEO nawet laikowi.

PrestShop wspiera m.in. przyjazne adresy URL, które można również własnoręcznie modyfikować. Proste jest również zarządzanie niezwykle istotnymi w kontekście SEO znacznikami meta title oraz meta description, które można zmieniać praktycznie na każdej z podstron sklepu na PrestaShop.

Pozycję w wynikach wyszukiwania może wspomóc także dodanie mapy strony w XML, co również umożliwia ta platforma. Skomplikowane nie są także działania związane z poprawą szybkości wczytywania się strony i jej konfiguracją. PrestaShop jest jedną z platform najbardziej przyjaznych SEO.

.Jeśli korzystasz z platformy e-commerce, warto wzbogacić sklep o firmowy blog. W kolejnym artykule dowiesz się, jak za jego pomocą zbudować wizerunek eksperta: https://mojewirtualnemiasto.pl/2021/01/20/jak-prowadzic-firmowy-blog-by-budowac-wizerunek-eksperta-w-swojej-dziedzinie/

Dodaj komentarz