
Niezależnie od tego do którego sklepu wielkopowierzchniowego się udamy, zastaniemy w nim pracowników ubranych w odzież firmową z nadrukiem. Logo oraz barwy marki będą wszechobecne na pracowniczych uniformach – od noszonych przez kasjerów, po te w które ubrani będą przewijający się tu i ówdzie magazynierzy.
Dlaczego odzież reklamowa cieszy się tak dużą popularnością w sieciach handlowych? Przeczytaj nasz artykuł!
T-shirty z nadrukami a odbiór pracowników przez klientów
Zarządy sieci wielkopowierzchniowych sklepów doskonale wiedzą, że kluczem do przyciągnięcia i utrzymania klienta jest zapewnienie mu najlepszej, w pełni profesjonalnej obsługi, ciągnącej za sobą jednoznacznie pozytywne skojarzenia.
Każda sieć ma swoje standardy co do stroju, sposobu powitania, pożegnania klientów oraz rozwiązywania ich problemów.
Strój – no właśnie. Dopasowany pod względem rozmiaru, estetycznie wykonany T-shirt w barwach firmy to charakterystyczny element wyróżniający pracowników obsługi. Nie zawsze jesteśmy świadomi tego jak wpływa na nas wygląd danej osoby, ale detale takie jak właśnie ubiór, kolor paznokci czy włosów są rejestrowane przez podświadomość.
Dzięki koszulce odpowiadającej identyfikacji wizualnej sieci członek ekipy prezentuje się jak profesjonalista gotowy do pracy i pomocy klientowi na każdym etapie zakupów. Swoją prezencją demonstruje, że jest ,,właściwym człowiekiem na właściwym miejscu” czym wzbudza zaufanie – taki T-shirt działa wręcz jak peleryna superbohatera!
Marketing hipermarketu a odzież firmowa z nadrukami
Kolejna kwestia to stałe utrwalanie w podświadomości klienta przywiązania do marki. W wielkopowierzchniowych hipermarketach wszystko przypomina kupującym gdzie dokładnie są.
Logo zobaczymy przy półkach, kolory na hali odpowiadają identyfikacji wizualnej firmy, a pracownicza odzież z nadrukami to kolejne miejsca na którym można je umieścić. Im częściej klient widzi logo, tym mniejsza szansa, że planując następne zakupy o nim zapomni.
Badania pokazują, że w kwestii codziennych decyzji zakupowych w pierwszej kolejności wybieramy to co już znamy i niechętnie zmieniamy przyzwyczajenia!
Ubrania firmowe z nadrukami w handlu – kwestia praktyczna
Uniform pracowniczy w hipermarkecie pełni oczywiście nie tylko rolę marketingową. Pracownik hipermarketu musi rzucać się w oczy w tłumie klientów, tak by bez problemu każdy mógł go znaleźć i poprosić o pomoc w dowolnej sprawie.
T-shirt z nadrukiem, w kolorze zgodnym z identyfikacją wizualną marki przykuwa uwagę nawet gdy wykonujący swoje obowiązki pracownik ,,chowa” się w gąszczu innych sylwetek.
Niewiele rzeczy irytuje klientów bardziej niż moment, gdy potrzebują pomocy podczas zakupów a nie są w stanie znaleźć nikogo z obsługi! Sieci wielkopowierzchniowych marketów nie mogą sobie pozwolić na irytowanie konsumentów – konkurencji nie ma dużo, ale jest potężna i czasami całodobowa!
Bluzy z nadrukami w hipermarkecie a pracownicy
Badania pokazują, że tak samo ubrani ludzie mają silniejsze poczucie wspólnoty i chętniej ze sobą współpracują. Nie bez powodu w koszulki z logo coraz częściej inwestują nawet kluby zainteresowań, a bluzy z nadrukami z logo szkół ma coraz więcej uczniów.
Hipermarket to skomplikowany ,,organizm” – by wszystko działało jak w najlepszym szwajcarskim zegarku pracownicy powinni czuć się związani z samą marką, ale także tak samo ubranymi kolegami.
Ostatnia, choć nie najmniej ważna kwestia – wygoda pracowników. Kto kiedykolwiek miał na sobie pracowniczy T-shirt z nadrukiem wie, że to odzież przyjemna w dotyku, przewiewna i po prostu wygodna. Podobnie bluzy – ciepłe i przyjemne w dotyku, w sam raz na niższe temperatury.
Poprzez zaopatrzenie pracowników w komfortowe ubrania firmowe z nadrukami sieci hipermarketów dbają o zatrudniane zespoły.