Breaking News

3 cechy, które powinna zawierać odzież reklamowa

Podczas wyboru odzieży reklamowej przed pracodawcą staje duże wyzwanie. Wybierając t-shirty reklamowe powinien zwracać uwagę na takie cechy jak przeznaczenie, odporność, jakość, bezpieczeństwo, kolor czy wykonanie ubrań. Jak pogodzić te wszystkie aspekty? Które z nich są najważniejsze? Przyjrzyjmy się trzem cechom, jakie powinna posiadać dobrze dobrana odzież reklamowa.

Kolor

Kolorystyka ubrań reklamowych wbrew pozorom nie powinna zależeć tylko od gustu. Kolor to pierwszy element stylizacji, który zwraca uwagę, wyróżnia pracownika, a co najważniejsze zostaje zapamiętany przez osoby z zewnątrz. Z tego względu jest to czynnik, który musi być odpowiednio przemyślany. W tym celu możliwe są dwie istotne cechy odzieży reklamowej.

Po pierwsze kolorystyka odzieży reklamowej, na przykład koszulki polo z nadrukiem, powinna być dopasowana do kolorów, z jakimi identyfikuje się dana firma. Często są one zawarte w logo. I przy nim powinniśmy się zatrzymać. Istnieje kilka metod znakowania odzieży, np. haft komputetowy. Logo bardzo często jest umieszczane na koszulkach w okolicach piersi czy też na plecach. W tym przypadku kolorystyka ubrania powinna być stonowana, aby logo skupiało całą uwagę odbiorcy.

Niejednokrotnie, gdy firma identyfikuje się z dwoma kolorami, grafika znajdująca się na logo jest w jednym, a całość wypełnia drugi kolor. W takiej sytuacji warto wybrać koszulę, bluzę czy kurtkę w kolorze tła znajdującego się na logo, a samą grafikę dodać w widocznym na odzieży miejscu. 

Wysokiej jakości materiał

Jest to element, który nie powinien dziwić nikogo. To materiał jest głównym gwarantem wytrzymałości i trwałości odzieży. W zależności od przeznaczenia i warunków pracy należy skupić się na innych rodzajach materiałów.

Na jakie tkaniny i na jakie cechy odzieży reklamowej należy zatem zwrócić uwagę? W pierwszej kolejności warto rozpatrzyć skład tkanin pod względem wodoodporności. Będzie to kluczowa informacja dla pracodawcy, który rozważa zakup odzieży reklamowej dla pracowników wykonujących pracę na zewnątrz. Dzięki wodoodpornym materiałom nie tylko będą mogli komfortowo wykonywać swoje obowiązki, ale też skuteczniej reklamować firmę. Wówczas będziesz mieć bowiem pewność, że i znakowanie będzie bardziej wytrzymałe.

Natomiast materiał, który będzie odporny na wysokie temperatury oraz trudnopalny, jest konieczny dla pracowników narażonych na kontakt z ogniem bądź mających z nim do czynienia. Te funkcje odzieży są ważne pod względem zachowania bezpieczeństwa pracowników. Muszą być oni bowiem chronieni przed czynnikami ryzyka występującymi w pracy, które mogą narazić ich zdrowie na uszczerbek.

Co więcej, pracownicy zazwyczaj dostają jedną bądź dwie sztuki odzieży. Z tego względu należy zwrócić uwagę na to, czy materiał, z którego jest wykonana, jest odporny na częste pranie, prasowanie i po prostu na częsty użytek. Warto więc stawiać na solidne tkaniny i dzianiny. Najlepiej, by były odporne na działanie wysokiej temperatury. Zabrudzenia, jakie pojawiają się w czasie pracy na ubraniach, czasami można bowiem usunąć jedynie w gorącej wodze.

Osoby pracujące fizycznie dodatkowo potrzebują odzieży, która będzie odporna na otarcia. A sam materiał powinien być zabezpieczony przed zaciągnięciami. Wysokiej jakości tkaniny pokryją to zapotrzebowanie, a także odsuną w czasie kolejną inwestycję w odzież dla pracowników. Dobre i odporne materiały będą służyć pracownikom przez długi czas, co pozwoli pracodawcy ograniczyć koszta przeznaczone na ten zakup. Z tego względu lepiej raz zapłacić za lepszą jakość, niż zapłacić mniej i kilka miesięcy później znów przeznaczać pieniądze na zakup nowej odzieży pracowniczej. Do słynnych z jakości firm zajmujących się produkcją odzieży z nadrukami należy Gildan.

Równie duże znaczenie w czasie wyboru odzieży reklamowej ma sam komfort pracy. Pracownicy powinni mieć bowiem pełną swobodę ruchów, a materiał nie może ich ograniczać. Skład materiału nie powinien zatem zawierać dodatków, które mogą narazić pracowników na podrażnienia skóry bądź alergię.

Co jeszcze oznacza komfortowa odzież? Powinna być wykonana z materiałów, które dostatecznie przepuszczają powietrze i pozwalają skórze oddychać. Zapobiegnie to nadmiernej potliwości, a pracownik, który jest wizytówką firmy, będzie mógł ją godnie reprezentować bez krępujących śladów potu na odzieży. 

Jakie materiały są najczęściej wybierane w branży odzieży reklamowej?

  • 100% bawełna, czyli oddychający, odporny na rozciąganie i antyalergiczny materiał,
  • polar o gramaturze dostosowanej do wymaganej izolacji cieplnej; to ubrania wykonane z włókien poliestrowych;
  • softshell, czyli gładki, nieprzemakalny i elastyczny materiał idealny do aktywności fizycznych na świeżym powietrzu.

Wykonanie odzieży reklamowej

Miejsce, w którym zostanie zamówiona odzież reklamowa, jest tak samo ważne, jak zaprojektowanie wyglądu i dobór odpowiednich materiałów. Jakość wykonania, używane techniki produkcyjne, a także maszyny wykorzystywane w czasie produkcji przekładają się na końcowy efekt. A tym jest ostateczna jakość odzieży.

To, jak zostanie ona wykonana, będzie mieć odzwierciedlenie wizualne. Wszelkie niedociągnięcia są często bezpośrednio widoczne, a źle wykonany nadruk rzuca się w oczy. Nie bez znaczenia jest również jakość używanych przez firmę produktów. Mowa tu zarówno o dostarczanej od pośredników, gotowej odzieży, jak i maszynach, na których pracuje dana drukarnia. Do tego dochodzą także materiały, czyli na przykład farby oraz nici.

Metody znakowania odzieży używane przez drukarnie mają bezpośrednie odzwierciedlenie w efekcie końcowym. Każda metoda daje delikatnie bądź znacząco inny wzór, ma odmienną trwałość, a także może być wykonywana na różnych materiałach. Poniżej wymieniamy najczęstsze techniki oferowane przez firmy zajmujące się produkcją odzieży reklamowej:

Sitodruk

Metoda bardzo często używana do znakowania odzieży bawełnianej. Sitodruk równie dobrze nadaje się jednak do ubrań poliestrowych. Do wykonywania nadruku przy tej technice służy farba, a sam nadruk nie może mieć przejść tonalnych. Ograniczeniem jest liczba kolorów – sitodruk może operować maksymalnie pięcioma barwami na jednym nadruku. Sitodruk można poznać po charakterystycznej metodzie produkcji, w trakcie której farba jest wtłaczana w materiał.

Sitodruk to jedna z najbardziej trwałych metod znakowania. Wyróżnia się dużą wytrzymałością kolorów, które długo zachowają pełne nasycenie. Do tego jest wysoce odporny na ścieranie. Wykonany nadruk jest ponadto odporny na czynniki atmosferyczne, w tym promieniowanie UV, a także mocne środki piorące i detergenty. Wytrzymałość sitodruku określa się zwykle na około 100-150 prań.

Co więcej, jest to technika, która gwarantuje niskie koszty produkcji przy dużej liczbie zamówionych sztuk. Im większe zamówienie, tym koszt znakowania jednego ubrania jest niższy.

Haft komputerowy

Haft komputerowy to technika, która ewoluowała z tradycyjnego haftu ręcznego. Wykonuje się go za pomocą ściegów projektowanych przez komputer według wzoru zapisanego w postaci wektora. Projekt wprowadza się następnie do maszyny hafciarskiej, która przygotowuje specjalny program. Później specjalne igły i nici odtwarzają wektorową grafikę na materiale.

Zaleta haftu komputerowego jest możliwość wykonania znakowania na większości stosowanych tkanin, nawet tych bardzo grubych. Do wykonania haftu komputerowego mogą zostać użyte różne rodzaje nici. Najpopularniejsze są nici poliestrowe, wiskozowe oraz bawełniane. Można jednak wykorzystać także nici specjalistyczne: ognioodporne oraz odblaskowe. A to będzie mieć szczególne znaczenie dla osób pracujących w warunkach ryzyka.

Haft komputerowy również wyróżnia się wysoką odpornością na ścieranie i odbarwienia kolorów. Uważa się go za zdecydowanie najbardziej wytrzymałą metodę znakowania. Wielu twierdzi wręcz, że to znakowanie „nie do zdarcia”. Nawet po wielu wizytach w pralce haftowane wzory nie będą blednąć ani się kruszyć. Jako jedyna metoda znakowania haft komputerowy można też prasować. Odzież reklamowa znakowana w ten sposób będzie więc długo spełniać swoje zadanie i promować Twoją firmę.

Haft komputerowy ma jednak również minusy. Nie pozwala bowiem na precyzyjne odwzorowanie bardzo małych szczegółów. Minimalna wielkość liter to pięć milimetrów. Przy dużych nakładach haft komputerowy jest tanią metodą znakowania odzieży. Podobnie jak w przypadku sitodruku, większa liczba sztuk skutkuje spadkiem ceny za pojedyncze znakowanie. Przy małej licznie ubrań haft może okazać się jednak skrajnie nieopłacalny. 

Naszywka

Obecnie mniej używana technika. Nie jest to znakowanie wykonywane bezpośrednio na odzieży, co daje możliwość umieszczenia różnorodnych wzorów na trudniejszych do znakowania materiałach o grubszej strukturze – na przykład na polarze.

nie wszystkie naszywki są takie same. Często do znakowania ubrań roboczych wykorzystuje są naszywki haftowane, które np. w przypadku polaru o wysokiej gramaturze pozwalają na umieszczenie szczegółowych i trwałych wzorów na materiale cięższym do ich znakowania. Elegancką metodą jest laserografika, która umożliwia grawerowanie np. na skórze. Taka naszywka pozwala na dodanie wyszukanego akcentu do odzieży reklamowej. 

Tłoczenie

Jak sama nazwa wskazuje, technika ta polega na wtłoczeniu fragmentu materiału, który w efekcie odwzorowuje trójwymiarowy kształt. Jest to subtelna metoda, która jest odporna na ścieranie, jednak nie umożliwia dodania na tkaninę dodatkowych kolorów. Dodatkowo można ją zastosować jedynie na grubszych materiałach, ponieważ w przypadku cienkich ubrań może je zbytnio obciążyć. 

Termonadruk

Gładki nadruk, który umożliwia znakowanie odzieży ekologicznymi farbami. Posiada ograniczenia co do liczby kolorów, która wynosi pięć. Nie daje możliwości nadruku przejść tonalnych. Jest to nadruk umożliwiający znakowanie na każdym materiale. Wyklucza jedynie polar.

Ciekawą metodą jest termotransfer plastizolowy z odblaskiem, który umożliwia nadruk odblaskowych elementów. Jest to funkcjonalny czynnik w szczególności w przypadku osób, które pracują w warunkach objętych obowiązkiem ubioru ochronnej odzieży odblaskowej. 

Sublimacja

Nadruk wykonany metodą sublimacji będzie cieszył się dużą wytrzymałością. Działa na podobnej zasadzie co druk termotransferowy, ale tutaj nadruk nie będzie wyczuwalny, ponieważ powinien zatopić się w materiale. Pod wpływem wysokiej temperatury o ciśnienia barwniki wnikają w głąb włókien i tworzą z nimi jedną całość.

Jeśli chodzi o kolorystykę, będzie ona intensywna i bogata. Sublimacja ma jednak poważne ograniczenia. Z tej metody znakowania można bowiem korzystać tylko na ubraniach, w których większość stanowią włókna poliestrowe. W dodatku dobrze odwzoruje kolory tylko na jasnych ubraniach.

Podsumowanie

Przeglądając wszystkie wymienione możliwości nadruku możemy z łatwością zauważyć, że większość firm powinna bez problemu znaleźć rozwiązanie dla siebie. Przed wyborem konkretnego modelu musimy pamiętać, aby pasował od do specyfiki firmy oraz był ogólnie dobrze odbierany. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *