Breaking News

3 cechy, które powinna zawierać odzież reklamowa

Odzież reklamowa wysokiej jakości - 3 cechy

Podczas wyboru odzieży reklamowej przed pracodawcą staje duże wyzwanie. Wybierając t-shirty reklamowe powinno się zwracać uwagę na takie cechy jak przeznaczenie, odporność, jakość, bezpieczeństwo, kolor czy wykonanie. Jak pogodzić te wszystkie aspekty i na co powinno się zwracać szczególną uwagę? Przyjrzyjmy się 3 cechom, jakie powinna posiadać odzież reklamowa.

Kolor

Kolorystyka ubrań reklamowych wbrew pozorom nie powinna zależeć tylko od gustu. Kolor to pierwszy element stylizacji, który zwraca uwagę, wyróżnia pracownika, a co najważniejsze zostaje zapamiętany przez osoby z zewnątrz. Z tego względu jest to czynnik, który musi być odpowiednio przemyślany. W tym celu możliwe są dwie istotne cechy odzieży reklamowej. Po pierwsze kolorystyka odzieży reklamowej np. koszulki polo z nadrukiem powinna być dopasowana do kolorów z jakimi identyfikuje się dana firma. Często są one zawarte w logo. I przy nim powinniśmy się zatrzymać. Istnieje kilka metod znakowania odzieży, np. haft komputetowy. Logo bardzo często jest umieszczane na koszulkach w okolicach piersi czy też na plecach. W tym przypadku kolorystyka ubrania powinna być stonowana, tak aby logo skupiało całą uwagę odbiorcy. Niejednokrotnie, gdy firma identyfikuje się z dwoma kolorami, grafika znajdująca się na logo jest w jednym, a całość wypełnia drugi kolor. W takiej sytuacji warto wybrać koszulę, bluzę czy kurtkę w kolorze tła znajdującego się na logo, a samą grafikę dodać w widocznym na odzieży miejscu. 

Wysokiej jakości materiał

Jest to element, który nie powinien dziwić nikogo. To materiał jest głównym gwarantem wytrzymałości i trwałości odzieży. W zależności od przeznaczenia i warunków pracy należy skupić się na innych rodzajach materiałów. Na jakie tkaniny i na jakie cechy odzieży reklamowej należy zatem zwrócić uwagę? W pierwszej kolejności warto rozpatrzyć skład tkanin pod względem wodoodporności. Będzie to kluczowa informacja dla pracodawcy, który rozważa zakup odzieży reklamowej dla pracowników wykonujących pracę na zewnątrz. Natomiast materiał, który będzie odporny na wysokie temperatury oraz trudnopalny jest konieczny dla pracowników narażonych na kontakt z ogniem bądź mających z nim doczynienia. Te funkcje odzieży są ważne pod względem zachowania bezpieczeństwa pracowników. Muszą być oni bowiem chronieni przed czynnikami ryzyka występującymi w pracy, które mogą narazić ich zdrowie na uszczerbek.

Co więcej, pracownicy zazwyczaj dostają jedną bądź dwie sztuki odzieży. Z tego względu należy zwrócić uwagę na to czy materiał, z którego jest wykonana, jest odporny na częste pranie, prasowanie i po prostu na częsty użytek. Osoby pracujące fizycznie dodatkowo potrzebują odzieży, która będzie odporna na otarcia, a materiał na zaciągnięcia. Wysokiej jakości tkaniny pokryją to zapotrzebowanie, a także odsuną w czasie kolejną inwestycję w odzież dla pracowników. Dobre i odporne materiały będą służyć pracownikom przez długi czas, co pozwoli pracodawcy ograniczyć koszta przeznaczone na ten zakup. Z tego względu lepiej raz zapłacić za lepszą jakość, niż zapłacić mniej i kilka miesięcy później znów przeznaczać pieniądze na zakup nowej odzieży pracowniczej. Do słynnych z jakości firm zajmujących się produkcją odzieży z nadrukami należy Gildan – pisaliśmy na jej temat w jednym z naszych artykułów: https://www.mojewirtualnemiasto.pl/2021/05/17/gildan-i-jej-marki.

Nie mniejsze znaczenie podczas wyboru odzieży reklamowej ma sam komfort pracy. Pracownicy powinni mieć pełną swobodę ruchów, a materiał nie może ich ograniczać. Skład nie powinien zawierać sztucznych dodatków, które mogą narazić pracowników na podrażnienia skóry bądź alergię. Co jeszcze oznacza komfortowa odzież? Będzie ona wykonana z materiałów, które dostatecznie przepuszczają powietrze i pozwalają skórze oddychać. Zapobiegnie to nadmiernej potliwości, a pracownik, który jest wizytówką firmy będzie mógł ją godnie reprezentować. 

Jakie materiały są najczęściej wybierane w branży odzieży reklamowej?

  • 100% bawełna, czyli oddychający, odporny na rozciąganie i antyalergiczny materiał,
  • polar o gramaturze dostosowanej do wymaganej izolacji cieplnej,
  • softshell, czyli gładki, nieprzemakalny i elastyczny materiał.

Wykonanie odzieży reklamowej

Miejsce, w którym zostanie zamówiona odzież reklamowa jest tak samo ważne, jak zaprojektowanie wyglądu i dobór odpowiednich materiałów. Jakość wykonania, używane techniki produkcyjne, a także używane maszyny przekładają się na końcowy efekt w postaci odzieży. To jak zostanie ona wykonana będzie mieć odzwierciedlenie wizualne, wszelkie niedociągnięcia są często bezpośrednio widoczne, a źle wykonany nadruk rzuca się w oczy. Nie bez znaczenia jest również jakość używanych przez firmę produktów. Mowa tu zarówno o dostarczanej od pośredników, gotowej odzieży, jak i maszynach, na których pracuje dana drukarnia, a także o materiałach tj. farby czy nici. Istotne jest również właściwe dbanie o haft lub nadruk na odzieży reklamowej, o czym piszemy więcej w artykule https://www.mojewirtualnemiasto.pl/2020/02/20/jak-dbac-o-haft-na-ubraniach/.

Metody znakowania odzieży używane przez drukarnie mają bezpośrednie odzwierciedlenie w efekcie końcowym. Każda metoda daje delikatnie bądź znacząco inny wzór, ma odmienną trwałość, a także może być wykonywana na różnych materiałach. Poniżej wymieniamy najczęstsze techniki oferowane przez firmy zajmujące się produkcją odzieży reklamowej:

Sitodruk

Metoda bardzo często używana do znakowania odzieży bawełnianej. Do wykonywania nadruku służy farba, a sam nadruk nie może mieć przejść tonalnych i może zawierać 5 kolorów. Druk sitowy wyróżnia się dużą trwałością kolorów, jest wysoce odporny na ścieranie. Wykonany nadruk jest ponadto odporny na czynniki atmosferyczne tj. promieniowanie UV oraz mocne środki piorące i detergenty. Co więcej, jest to technika, która gwarantuje niskie koszty produkcji przy dużej ilości zamówionych sztuk. 

Haft komputerowy

Technika, która ewoluowała z tradycyjnego haftu ręcznego. Wykonuje się za pomocą ściegów projektowanych przez komputer według wzoru zapisanego w postaci wektora. Jego zaletą jest możliwość wykonania haftu na większości stosowanych tkanin, nawet tych bardzo grubych. Do wykonania hafru komputerowego mgoą zostać użyte nici ognioodprne oraz odblaskowe, co będzie mieć szczególne znaczenie dla osób pracujących w warunkach ryzyka. Haft ten również wyróżnia się wysoką odpornością na ścieranie i odbarwienia kolorów. Jest trwały, jednak nie pozwala na precyzyjne odwzorowanie szczegółów. Przy dużych nakładach jest tanią metodą znakowania odzieży, która jednak przy małej ilości sztuk może okazać się nieopłacalna. 

Naszywka

Obecnie mniej używana technika. Nie jest to znakowanie wykonywane bezpośrednio na odzieży, co daje możliwość umieszczenia różnorodnych wzorów na trudniejszych do znakowania materiałów o grubszej strukturze. Same naszywki dzielą się na rodzaje. Często wykorzystywane są naszywki haftowane, które np. w przypadku polaru o wysokiej gramaturze pozwalają na umieszczenie szczegółowych i trwałych wzorów na materiale cięższym do ich znakowania. Elegancką metodą jest laserografika, która umożliwia grawerowanie np. na skórze. Pozwala na dodanie wyszukanego akcentu do odzieży reklamowej. 

Tłoczenie

Jak sama nazwa wskazuje technika ta polega na wtłoczeniu fragmentu materiału, który w efekcie odwzorowuje trójwymiarowy kształt. Jest to subtelna metoda, która jest odporna na ścieranie, jednak nie umożliwia dodania na tkaninę dodatkowych kolorów. Dodatkowo można ją zastosować jedynie na grubszych materiałach, ponieważ w przypadku cienkich materiałów może je zbytnio obciążyć. 

Termonadruk

Gładki nadruk, który umożliwia znakowanie odzieży ekologicznymi farbami. Posiada ograniczenia co do liczby kolorów, która wynosi 5. Nie daje możliwości nadruku przejść tonalnych. Jest to nadruk umożliwiający znakowanie na każdym materiale. Wyklucza jedynie polar. Ciekawą metodą jest transfer plastizolowy z odblaskiem, który umożliwia nadruk odblaskowych elementów. Jest to funkcjonalny czynnik w szczególności w przypadku osób, które pracują w warunkach objętych obowiązkiem ubioru odzieży odblaskowej. 

Sublimacja

Nadruk wykonany metodą sublimacji będzie cieszył się duża wytrzymałość. Działa na podobnej zasadzie co druk termotransferowy, ale tutaj nadruk nie będzie wyczuwalny, ponieważ powinien zatopić się w materiale. Jeśli chodzi o kolorystykę, będzie ona intensywna i bogata. 

Podsumowanie

Przeglądając wszystkie wymienione możliwości nadruku możemy z łatwością zauważyć, że większość firm powinna bez problemu znaleźć rozwiązanie dla siebie. Przed wyborem konkretnego modelu musimy pamiętać, aby pasował od do specyfiki firmy oraz był ogólnie dobrze odbierany. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *