Breaking News

Jaki makaron wybrać będąc na diecie?

włoskie makarony

Zapewne każdy z nas zna przynajmniej jedną osobę, która ciągle mówi o tym, że jest na diecie. Niektóre osoby ograniczają jedzenie pewnych posiłków ponieważ pracują nad osiągnięciem idealnej sylwetki, inne natomiast są zmuszone zrezygnować z niektórych dań ze względów zdrowotnych. Są jednak posiłki, którym nie sposób się oprzeć. Należą do nich przede wszystkim makarony włoskie i dania, które można dzięki nim przygotować. Oprócz takich produktów spożywamy zapewne także różne inne makarony. Sklep osiedlowy, czy wiejski oferuje jednak mniejszy ich wybór niż duży supermarket. Oczywiście, możemy także zamówić makaron w Internecie. Znajduje się on np. w asortymencie firmy Veneziana. Sklep internetowy oferujący włoskie przysmaki to wygodny sposób kupowania produktów, które ciężko znaleźć w zwykłym sklepie stacjonarnym. Zapewne jednak chcecie wiedzieć, czy tak pyszne dania przygotowywane na bazie makaronów są zdrowe. Jaki makaron na diecie będzie wskazany? Dowiesz się tego czytając kolejne akapity artykułu!

Makaron a dieta – zalecany czy wręcz przeciwnie?

Wiele osób uważa, że przechodząc na dietę, zwłaszcza tę redukcyjną, koniecznie należy zrezygnować ze spożywania makaronu. Jest to jednak błędne przekonanie. Makaron sam w sobie nie spowoduje przybierania na wadze. Właściwie to produkt ten jest niskokaloryczny. Skąd zatem wzięło się przekonanie o jego złym wpływie na sylwetkę? Zastanówmy się przez moment, z czym najczęściej jadamy potrawy przygotowywane na bazie makaronu. Otóż, zapewne większość z nas podaje takie dania z różnymi sosami. To właśnie one są zdecydowanie bardziej kaloryczne niż sam makaron. Wbrew pozorom makaron jest bardzo zdrowym produktem spożywczym, który może nam dostarczyć energii na parę godzin. Skoro więc wiemy już, że sosy są dodatkami wysokokalorycznymi pojawia się pytanie: z czym jeść makaron na diecie? Przede wszystkim, jeśli chcemy spożywać zdrowe sosy, powinniśmy zrezygnować z tych w słoikach lub torebkach, które możemy zakupić w niejednym sklepie, i zająć się samodzielnym przygotowaniem takiego dodatku. Tylko wtedy tak naprawdę wiemy, co jemy. W Internecie możemy znaleźć mnóstwo przepisów na dietetyczne sosy, wystarczy jedynie poświęcić chwilę czasu i poszukać tego, który będzie odpowiedni do przygotowywanego przez nas dania.

Jaki makaron wybrać na diecie aby był zdrowy i niskokaloryczny?

Kolejną kwestią jest to, jaki makaron najzdrowszy będzie dla osób na różnych rodzajach diet?  Warto zaznaczyć, że makaron posiada właściwości pomagające obniżyć poziom cukru we krwi, tak więc będzie to idealny produkt spożywczy w diecie cukrzyków. Także osoby aktywne, które uprawiają sporty, powinny włączyć do swojej diety makarony. Dzięki nim do organizmu zostaną dostarczone liczne węglowodany, w tym skrobie, które zapewnią sportowcom mnóstwo energii przez wiele godzin. Wiele makaronów powstaje z dietetycznych rodzajów mąk. Należą do nich mąka ryżowa, gryczana oraz razowa. Właśnie takimi makaronami powinny zainteresować się osoby, które pragną zrzucić zbędne kilogramy. Świetnie zatem sprawdzi się np. makaron ryżowy na diecie bezglutenowej. Wielu dietetyków twierdzi, że makaron w diecie odchudzającej powinien być kolorowy, ponieważ posiada ciekawy smak i będzie apetycznie wyglądał na talerzu. Zapewne wiele osób zastanawia się także, jaki makaron jest najmniej kaloryczny. Odpowiedź jest prosta, będąc na diecie redukcyjnej, warto sięgać po makarony pełnoziarniste. Zawierają mnóstwo witamin grupy B, żelaza, cynku oraz są bogatym źródłem błonnika.

makaron a odchudzanie
Źródło: https://kuchnia-wloska.com.pl/farfalle-5-colori.html

Makaron w diecie lekkostrawnej – na jaki rodzaj warto zwrócić uwagę?

Dieta lekkostrawna to rodzaj diety, jakiej należy przestrzegać np. po przebyciu operacji wyrostka. Oczywiście nie tylko pacjenci, którzy mieli wykonywany taki zabieg mogą stosować tę dietę. Każdy z nas może zdecydować się na spożywanie posiłków lekkostrawnych, które nie powodują niekomfortowego uczucia ciężkości. Podczas takiej diety można spożywać m.in. drobne makarony. Taka dieta zalecana jest przede wszystkim osobom starszym, podczas przechodzenia wielu chorób (w tym chorób jelit oraz żołądka). Niektórych przejście na dietę lekkostrawną może zniechęcać. Bardzo często kojarzy się ona z tym, że wszystko, co świetnie smakuje, jest zakazane. Nie jest to jednak prawdą. Przecież każdy z nas lubi zupę, w której pływa makaron. Dieta lekkostrawna dopuszcza spożywanie takich posiłków. Warto jednak pamiętać, że makaron w diecie lekkostrawnej powinien być drobny. Najlepiej wybierać zatem takie rodzaje makaronów jak: fale, nitki, muszelki czy też gwiazdki.

Szukasz smacznych, dietetycznych przepisów na obiady? Zajrzyj na www.e-figura.pl!

Makaron w diecie Dukana – czy jest dozwolony?

Dieta Dukana jest jedną z bardziej restrykcyjnych diet. Nie każdy jest w stanie jej sprostać. Trwa kilka tygodni i dokładne określa jakie posiłki powinniśmy spożywać i które produkty możemy jeść na danym etapie. W trzecim tygodniu diety Dukana dozwolone jest spożywanie skrobi, w tym makaronów. Jednym z najbardziej zalecanych produktów tego typu jest Skinny Noodles. Makaron w diecie Dukana powinien charakteryzować się niską zawartością tłuszczu, glutenu oraz cukru. Najlepiej jeśli jego wartość kaloryczna nie jest większa nić 6,4 kcal na 100 g. Skinny Noodles, w Polsce nosi nazwę shirataki, to produkt posiadający właśnie takie właściwości. Jeśli chcemy osiągnąć jak najlepsze rezultaty po zakończeniu odchudzania się, powinniśmy w trzecim etapie sięgnąć właśnie po taki makaron. Dieta Dukana, jest dosyć surowa, nie oznacza to jednak, że musimy rezygnować ze spożywania makaronów. Dozwolone jest przygotowywanie takiego obiadu 2 razy w tygodniu, oczywiście w rozsądnej porcji.

ile kalorii ma makaron
Źródło: https://kuchnia-wloska.com.pl/farfalle-5-colori.html

Makaron na diecie ketogenicznej – czy warto go spożywać?

Chociaż nie każdy z nas słyszał o diecie ketogenicznej z pewnością powinien dowiedzieć się kilku informacji na jej temat. Otóż jest ona uznawana za dietę leczniczą. Polega na ograniczeniu pieczywa, kasz, makaronów oraz owoców. Jest to dieta wysokotłuszczowa, tak więc zalecane jest na niej spożywanie czerwonego mięsa, tłustych morskich ryb, jaj oraz rozmaitych olejów. Jednakże czy to oznacza, że nie można jeść żadnego rodzaju makaronu? Oczywiście, że nie. Pojawia się więc pytanie: jaki makaron na diecie keto można spożywać? Podobnie jak w diecie Dukana, tak i w diecie keto, rekomendowane jest spożywanie makaronu shirataki. Właśnie w takim produkcie nie ma zbyt wiele cukrów, glutenu oraz soi, które nie są wskazane podczas stosowania diety ketogenicznej.

Chcesz dowiedzieć się, jak zrzucić oponkę z brzucha? Sprawdź nasz artykuł http://www.mojewirtualnemiasto.pl/2020/01/05/jak-zrzucic-oponke-z-brzucha/!

Dieta Cohena – czy w jadłospisie znajdują się makarony?

Dieta Cohena wywodzi się z Paryża. Zdaniem jej twórcy stosując się do założeń tej diety i przestrzegając jadłospisu sporządzonego zgodnie z jej zasadami, możemy skutecznie zrzucić zbędne kilogramy i nie obawiać się o powstawanie efektu jojo. Dieta Cohena zyskuje coraz większą popularność z uwagi na założenia, jakimi się kieruje. Główną zasadą jest to, że spożywane posiłki powinny być zwyczajnie smaczne. Wielu dietetyków uważa, że makaron na diecie redukcyjnej to niewłaściwy wybór. Cohen dementuje jednak tego typu zalecenia, opracowując przepisy na zdrowe dania z makaronem. Co prawda przechodząc na dietę Cohena, makarony możemy spożywać dopiero w trzeciej fazie. Wówczas możemy wybierać wśród różnych makaronów. Warto jednak postawić na produkty pełnoziarniste, takie jak np. ciemne penne.

Dieta Colette – makaron głównym składnikiem obiadowym!

Ostatnią dietą, w której rekomendowane jest spożywanie makaronów, jest dieta Colette. Jest to sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, dla osób, które nie lubią ograniczać się w rodzajach spożywanych posiłków. Co prawa, nie jest to szybki sposób na osiągnięcie wymarzonej sylwetki, jednakże z pewnością jeden z najprzyjemniejszych. Podstawową zasadą diety Colette jest niełączenie białek z węglowodanami. Warto jednak wspomnieć, że w przykładowym jadłospisie opartym na założeniach tej diety, w obiedzie każdego dnia znajdują się makarony! Bardzo ważne jest to, by wybierać ciemne produkty pełnoziarniste. To właśnie one zawierają niewielkie ilości kcal. Jak więc widać, makaron nie przeszkodzi nam w osiągnięciu wymarzonej wagi. Warto jednak wybrać jedną z wyżej wymienionych diet i przestrzegać jej założeń oraz wybierać tylko zdrowe produkty tego typu.

Autor:

Izabela Niechwiej

Absolwentka Architektury Informacji i miłośniczka mediów społecznościowych. W INTLE zajmuje się prowadzeniem social mediów takich jak Facebook i Instagram oraz tworzeniem unikatowych i interesujących treści na blogi o rozmaitej tematyce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.