Breaking News

Jak poprawnie zoptymalizować tekst na blogu?

tekst na blogu

Blogi to już nie tylko dzienniki internetowe nastolatków, ale także źródło sporej dawki wiedzy dla internautów. Wciąż łatwo znaleźć treści niskiej jakości, jednak szczęśliwie tych drugich jest coraz więcej. Dzieje się tak głównie za sprawą specjalistów, którzy chętniej dzielą się swoją wiedzą, ale także firm, które prowadzą blogi, aby, po pierwsze, pokazać swoją działalność, a po drugie, być lepiej widocznymi w wyszukiwarce Google. Jak poprawnie zoptymalizować tekst na blogu, aby osiągnąć ten cel? Odpowiadamy!

Znajdź słowa kluczowe

Dokładna analiza pozwoli dotrzeć do fraz, które są wyszukiwane przez użytkowników. Dzięki temu będziesz mógł rozwiązać problem i ułatwić im w ten sposób życie. Jeśli będą ponownie potrzebować pomocy – znów zajrzą na bloga. Bądź więc ekspertem nie tylko z nazwy, ale udowodnij to realnymi i skutecznymi działaniami. 

Zastanawiasz się w jaki sposób tworzyć unikalne i wartościowe treści na bloga? Chcesz wiedzieć jak je poprawnie zoptymalizować? Nawiąż współpracę z agencją INTLE!

Przyciągnij uwagę tytułem

Tytuł musi przyciągać uwagę i zapewniać użytkownika, że znajdzie tam wszystko, czego potrzebuje. Przykładowo, jeśli jesteś właścicielem sklepu z odzieżą sportową i na Twoim blogu znajduje się tekst o tytule “Jaką odzież na zimowe bieganie wybrać”, dodaj zachętę w postaci “pięć praktycznych wskazówek”. Bądź pewien, że ci, którzy szukają opcji biegania zimą, na pewno będą chcieli z nich skorzystać.

Perfekcyjny lead

Jak zapewne wiesz, to krótka zachęta informująca czytelnika, co znajduje się w tekście i nakłaniająca go, do przeczytania dalszej części. Warto, aby w leadzie znalazły się także słowa kluczowe, choćby w odmienionych formach lub wyrażenia o podobnym znaczeniu. To sprawi, że automaty Google będą “widzieć” jaką tematykę ten tekst będzie poruszał. Taka optymalizacja treści pozwoli zauważyć artykuł wielu internautom. 

Tworzenie angażujących treści na Facebooku wciąż sprawia Ci problemy? Przeczytaj nasz tekst i dowiedz się jak opracowywać wartościowy content!

Stosuj nagłówki

Pozwalają one na wyodrębnienie z tekstu poszczególnych części. Po pierwsze, tekst jest bardziej czytelny i użytkownicy chętniej go prześledzą. Widząc zbitkę słów, mogą jednym kliknięciem opuścić stronę. Warto mieć na uwadze, że coraz częściej tekst nie jest czytany, a skanowany wzrokiem.Dopiero przykuwający uwagę nagłówek może na chwilę zatrzymać wzrok na następującym po nim akapicie. Po drugie, algorytmy Google’a widzą pracę wykonaną nad optymalizacją.

Szanuj hierarchię

Spójny układ nagłówków powinien być zachowany. Nagłówek H1 może pojawić się w tekście tylko raz – jako tytuł wpisu. Nagłówki H2 służą do rozdzielania akapitów i może być ich kilka. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzać z ich liczbą. Kolejne nagłówki H3, H4 i H5 powinny być stosowane w taki sposób, aby tekst był spójny.

Stwórz przyjazny link URL

Link URL to adres strony internetowej, który znajduje się u góry ekranu. Optymalizując tekst, warto stworzyć przyjazną jego wersję, to znaczy taką, która pozwoli użytkownikowi widząc ją, powiedzieć, o czym jest dany tekst. Najprostszym rozwiązaniem jest umieszczenie w nim tytułu tekstu, bez znaków interpunkcyjnych i polskich znaków diakrytycznych oraz z pauzą (“-”) pomiędzy każdym wyrazem.

Zaktualizuj opis meta

Choć nie jest brany pod uwagę przez algorytm, to ten krótki (zawierający 160-170 znaków) tekst znajdujący się pod linkiem w wynikach wyszukiwania, może zachęcić potencjalnego czytelnika do odwiedzenia właśnie Twojej strony, a nie kogoś innego, kto pisał dokładnie na ten sam temat.

Dodaj linki

Znając słowa kluczowe, dodaj do nich linkowanie odnośników, dzięki którym przekierujesz użytkowników czytających tekst na inny, głębiej analizujący temat lub po prostu do produktów, które planujesz sprzedać.

Optymalizuj zdjęcie

Nazwa zdjęcia powinna zawierać w sobie słowo kluczowe, jednak jego dodanie powinno być naturalne. A więc jeśli nie mamy pomysłu, jak to zrobić, nie róbmy tego na siłę. Ważnym elementem jest również pole z alternatywnym tekstem, w którym powinien znaleźć się opis tego, co znajduje się na zdjęciu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.