Breaking News

Tworzenie angażujących treści na Facebooku

angażujące wpisy facebook

Fanpage to dedykowana strona internetowa w portalu społecznościowym Facebook. Najczęściej wykorzystywana przez osoby publiczne, influencerów i różnego rodzaju instytucje oraz organizacje (w tym firmy). Dzięki posiadaniu tego typu profilu można tworzyć różnego rodzaju treści i mieć podgląd do statystyk dotyczących ich odbioru przez innych. Mając to na uwadze, wiele przedsiębiorstw stara się wypromować i zaistnieć w sieci przy pomocy Facebooka. Dużym plusem jest fakt, że prowadzenie samego fanpage’a jest bezpłatne. Dodatkowo, Facebook to drugi najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce z 16 milionami użytkowników. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, jaki potencjał niesie posiadanie profilu firmowego na tym serwisie społecznościowym, dlatego wiele z nich decyduje się na jego założenie. Nie każdy jednak umie zarządzać nią tak, aby przynosiła wymierne korzyści dla organizacji. Tutaj nasuwa się pytanie. W jaki sposób tworzyć treści na FB, aby angażować nimi jak najwięcej użytkowników? W tym artykule podpowiemy Ci, jak to zrobić i na co zwrócić uwagę.

Algorytm FB 2020

Algorytm w mediach społecznościowych to mechanizm, który definiuje, jakie treści, kiedy i komu są wyświetlane. Jest on zmienny i nie został podany w pełni do wiadomości publicznej. Wszystkie informacje, które pojawiają się na temat algorytmu, są oparte głównie na obserwacjach użytkowników. Czasami sam Facebook zabiera głos w sprawie tego mechanizmu, dzieje się to jednak raczej w sytuacji zmian i kwestii szeroko omawianych przez opinię publiczną.

Obecnie Facebook wyświetla i ustawia szyk postów na podstawie różnych czynników. W tym roku działania portalu mają się skupić na tym, aby nauczyć użytkownika lepszego zrozumienia działania algorytmu poprzez jasne komunikaty wypływające ze statystyk. Tzw. sygnały rankingowe decydują o pozycji posta. Są to informacje: z kim użytkownik zazwyczaj wchodzi w interakcję, rodzaj użytych mediów w poście (np. wideo, zdjęcie, link itp.), popularność postów. Co więcej, od 2019 roku wprowadzono przycisk Dlaczego widzę ten post?, który ma pomagać zrozumieć, dlaczego dana treść jest widoczna. Sam użytkownik może zaznaczyć, że nie chce widzieć tego typu informacji, ponieważ nie jest nimi zainteresowany lub są dla niego irytujące. Następnym krokiem była ankieta w której pytano użytkowników: kim są bliscy przyjaciele, jakie posty są wartościowe (filmiki, linki, zdjęcia), jak bardzo są zainteresowani treściami ze stron obserwowanych, jak ważna jest grupa, do której należą. Wyniki badania zostały włączone w algorytm. Facebook ustalił, że bardziej wartościowe są treści ze stron, które są obserwowane przez długi czas i mają zaangażowanie danego profilu.

Przemyślane i angażujące wpisy – Facebook to zauważy

Bądź regularny

Regularność ma ogromny wpływ na pozycję postów. Dzięki temu, że nasza częstotliwość publikacji jest stała, posty trafiają do większej liczby użytkowników. Nie zapomnij o funkcji planowania postów, która będzie bardzo pomocna w tej sytuacji. Dzięki tym działaniom profil będzie postrzegany jako wysoce jakościowy przez FB.

Zwracaj uwagę na treść

Jest to oczywistość, ale należy o niej wspomnieć. Nie publikuj treści, które są uważane za niepożądane, np. linki do stron kopiujących treści od innych, treści obraźliwe i fałszywe. Treści nie muszą być kontrowersyjne, aby ściągnąć uwagę na Twoje działania. Zadbaj o ich ciekawość, oryginalność i wydźwięk emocjonalny.

Zadbaj o interakcje użytkowników

Takie działanie zapewnia wyższą pozycję w rankingu. Staraj się, aby publikowane treści skłaniały do dyskusji w komentarzach. Nie zapomnij sam zabierać w niej głosu. Najtrudniej jest o pierwszy o komentarz. Użytkownicy chętniej udzielają się w treściach już komentowanych. Sam nawiąż kontakt, np. zadaj pytanie w komentarzu. Unikaj tzw. przynęty (clickbait), ponieważ algorytm może to wyłapać, co w konsekwencji wpłynie nie tylko na dany post, ale i Twoją stronę.

Publikuj, gdy inni są online

Dobór godziny to kluczowa kwestia, o której nie należy zapominać. Mówi się, że posty najlepiej publikować między 9 a 14 we wtorki, środy i czwartki dla B2B, a dla B2C w południe w poniedziałki, wtorki i środy. Spróbuj jednej z tych wskazówek, a następnie sam obserwuj swoje statystyki i wyciągaj z nich wnioski. Dostosuj godziny publikacji do wyników Twojej analizy.

Zrób wideo dłuższe niż 3 minuty

Facebook doceni tego typu publikacje. Dodatkowo są istotne takie czynniki jak: filmiki, które są nadal oglądane po 1 minucie i o długości powyżej 3 minut; wideo do których ludzie wracają; oryginalnie, nierepostowane filmy. Ponadto dużą wartość mają wideo na żywo na FB, ponieważ generują większe zaangażowanie niż normalne filmy.

Zachęcaj użytkowników do nadawania priorytetów obserwowanym treściom

Oprócz polubień i obserwacji mogą oni ustawić priorytet wyświetlania treści. Wchodząc na dowolny fanpage rozwijamy opcję i wybieramy ustawienia obserwowania, następnie wybieramy wyświetlaj najpierw. Dzięki temu treść będą pokazywać się na górze strony w aktualnościach profilu.

 

posty na facebooku firmowym

Orędownictwo innych

W zwiększeniu widoczności postów duże znaczenie mają też publikacje i udostępnienia pracowników. Niech pokażą, gdzie pracują i co firma oferuje. Prywatne profile mają mniej ograniczony zasięg niż fanpage, dlatego jest to świetny sposób na częściowe ominięcie trudności z ograniczaniem zasięgu informacji. Innym sposobem jest nawiązanie współpracy z influencerami o dużych zasięgach, którzy pomogą wypromować firmę i zaprezentują jej ofertę oraz usługi.

Wspieraj się płatnymi postami

To właśnie one pomogą Ci poszerzyć świadomość o istnieniu Twojej marki i przyciągną nowych klientów.

Załóż grupę

Według badań przeprowadzonych wśród użytkowników, grupy to najcenniejsza część portalu i zarazem kolejne miejsce, gdzie zasięgi nie są tak redukowane. Ostatnio wiele marek zakłada własne grupy do komunikacji z odbiorcami. Służą one prowadzeniu komunikacji i dyskusji, edukowaniu, rozwiązywaniu problemów, a także są miejscem rozrywki.

Angażujące wpisy Facebook 2020 – przykłady

Gdzie znaleźć pomysły na wpisy? Facebook jest doskonałym źródłem inspiracji. Szukaj ich na profilach znanych i lubianych marek. Podamy Ci kilka przykładów wraz z omówieniem, które zainspirują Cię do dalszych poszukiwań.

Tutaj prezentujemy przykłady grup na FB, zrzeszających fanów marki. Ciekawym zabiegiem jest prowadzenie sprzedaży produktów z rabatem na live, który odbywa się regularnie dwa razy w tygodniu.

pomysły na wpisy facebook

 

Udostępnianie kodów rabatowych lub informacji o obecnych promocjach to kolejny sposób na przyciąganie odbiorców do fanpage’a. Co więcej, jeśli regularnie publikujemy zniżki na stronie, to wielu użytkowników będzie ją regularnie odwiedzać.

angażujące wpisy facebook

Różnego rodzaju memy czy śmieszne posty angażują społeczność do interakcji i udostępnień posta.

zaangażowanie facebook

Kolejnym sposobem jest dodanie posta w formie pytania na aktualny temat. Jest to zaproszenie do dyskusji w komentarzach.

wpisy facebook 2020

 

Kolejnym dość często praktykowanym przykładem jest ogłoszenie konkursu. Zazwyczaj polega to na odpowiedzi na konkretne pytanie. Spośród komentarzy jest wybierany jeden zwycięzca. Taki post generuje bardzo duży ruch i zasięg. Chcąc przeprowadzić konkurs, nie zapominaj o stworzeniu regulaminu, który określi jasne zasady walki o wygraną.

 

algorytm fb 2020

Ostatnim przykładem jest umieszczenie estetycznego, profesjonalnego zdjęcia z ładnym tłem. Taki post przyciągnie wzrok, przez co użytkownik zatrzyma się przy poście i zapozna się z jego treścią.

Najistotniejsze kwestie związane z prowadzeniem Facebooka dla firm

Tworzenie ciekawych treści dla odbiorcy na Facebooku jest nie lada wyzwaniem. Po pierwsze ze względu na mnogość treści udostępnianych przez innych użytkowników, zarówno prywatnych, jak i instytucjonalnych. Po drugie posty mają ograniczony zasięg, przez co treści muszą budzić zaangażowanie. Facebook ucina zasięgi nawet najlepszych postów, dlatego warto wprowadzić czasem płatną reklamę. Dzięki tym zabiegom posty na Facebooku firmowym mają sporą szansę na przebicie się w gąszczu innych informacji. Istotne jest to, aby na bieżąco śledzić wszelkie zmiany wprowadzane przez portal, szybko reagować i dostosowywać swoje działania pod nowe ustalenia.

Trzeba wspomnieć o tym, że fanpage FB na przestrzeni lat stracił charakter strony o wysokim współczynniku interakcji. Może być to spowodowane dużą liczbą treści, która wyświetla się użytkownikom w aktualnościach. Na pewno grupy są takim miejscem, gdzie interakcja wzrosła na przestrzeni lat. Kolejną sprawą jest ciągle wzmacniająca się pozycja Instagrama, który przejął pałeczkę, jeśli chodzi o interakcyjny charakter i sprawił, że część organizacji czy znanych osób przeniosła swoje działania właśnie tam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *