
Miasta Górnego Śląska to idealne miejsce na wykorzystanie ich przestrzeni do kampanii billboardowych. Przemawia za tym wiele względów, które idealnie wpasowują się w podstawowe zadania reklam outdoor. Czeladź, Mysłowice, a może nawet Katowice? Jakie śląskie miasto będzie najlepsze do przeprowadzenia w nim kampanii billboardowych?
Co oferuje kampania billboardowa?
Wykorzystanie billboardów to jeden z elementów kampanii out-of-home, czyli reklam zewnętrznych, które odbiorca będzie mógł obserwować poza swoim miejscem zamieszkania. Billboardy najczęściej możemy zobaczyć w wymiarach 6 m x 3 m, a także większych 12 m x 4 m. Innymi działaniami reklamy zewnętrznej, które mogą wzbogacić dużą kampanię billboardową są plakaty powieszone na tablicach lub słupach reklamowych, telebimach, wiatach przystankowych czy citylightach. Więcej o formach, aspektach prawnych i zaletach reklamy outdoorowej piszemy w osobnym artykule: https://www.mojewirtualnemiasto.pl/2021/05/28/reklama-outdoorowa-formy-oplacalnosc-prawo/.
Jakie są zalety reklam billboardowych?
Dociera ona do bardzo szerokiego grona odbiorców. To także nieustannie widoczna reklama. Będzin, Częstochowa, Katowice – niezależnie gdzie mieszkamy, znajduje się ona tam przez dłuższy czas, dlatego z łatwością można ją zapamiętać. To także zasługa niezwykle prostego i nieskomplikowanego przekazu, który musi dotrzeć do widza w ułamku sekundy, bowiem ten jedynie przez chwilę może na nią spojrzeć. Może ona zostać wykorzystana jedynie na określonym obszarze, a przy tym nie jest bardzo droga. Umieszczona w odpowiednim miejscu, ma szanse przynieść spore zyski, względem zainwestowanych pieniędzy.
Śląsk pełen miast
Nie ma drugiego takiego miejsca w Polsce, gdzie w bliskim sąsiedztwie znajduje się wiele większych i mniejszych miast. Sumarycznie w całym województwie jest ich aż 71, z czego 19 – na prawach powiatu. Stolicą województwa są największe Katowice. Obok nich Częstochowa i Sosnowiec przekraczają liczbę 200 tysięcy mieszkańców. Dziewięć kolejnych – ponad 100 tysięcy (Gliwice, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Ruda Śląska, Rybnik, Tychy, Dąbrowa Górnicza i Chorzów).
Billboardy w dużych miastach czy małych?
Można wyróżnić kilka miejsc, w których najlepiej jest umieścić reklamy wielkoformatowe. Po pierwsze, to istotne węzły komunikacyjne lub duże skrzyżowania, gdzie znajduje się wiele ludzi. Podobne kryterium wskazać należy jako podstawę do umieszczenia billboardu blisko galerii handlowej lub dworca kolejowego i autobusowego. Trzecim interesującym miernikiem są billboardy w otoczeniu istotnych lokalizacji, takich jak szpitale, przedszkola czy biurowce. W takich miejscach mogą pojawić się reklamy produktów, które będą przydatne np. dla mam przedszkolaków czy pracowników biurowych. Powyższe wyliczenie wskazuje, że reklama w większych miastach zostanie lepiej zauważona, jednak w natłoku billboardów, odbiorcy mogą nie zapamiętać naszego przekazu. Dlatego w niektórych przypadkach warto rozważyć kampanię w mniejszym mieście, ale z idealnym dopasowaniem do konkretnej lokalizacji.
Jak znaleźć odpowiednią powierzchnię?
Z pomocą przyjdzie nam wyszukiwarka Google. Wystarczy, że wpiszemy takie hasło jak “billboard Katowice” lub inne miasto i pokaże nam się wiele ofert, z których na pewno wybierzemy tę odpowiadającą naszym potrzebom i budżetowi.
W kolejnym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące obróbki miedzianych przedmiotów: Najlepsze sposoby spawania miedzi. Na jakie urządzenia postawić?