Breaking News

Jak zrzucić oponkę z brzucha?

jak zrzucić oponkę

Marzeniem wielu kobiet jest płaski brzuch. Pomimo wykonywania rozmaitych ćwiczeń często nie udaje się jednak zrzucić oponki. Dlaczego tak się dzieje i co robimy nie tak? Otóż, aby pozbyć się brzuszka, powinnyśmy nie tylko uprawiać sporty, ale również zacząć stosować odpowiednią dietę. Jeśli chcemy uniknąć frustrującego efektu jojo, istotna będzie motywacja w dążeniu do celu. Bez tego żadna dieta-cud ani nawet najbardziej wymagające ćwiczenia nie pomogą utrzymać upragnionego rezultatu na długo. Jak zrzucić oponkę z brzucha? Podpowiadamy!

Jak zrzucić oponkę z brzucha?

Pozbycie się oponki z brzucha nie należy do najprostszych zadań. Nie można spalić tłuszczu tylko z wybranej przez nas partii ciała. Stosując odpowiednią dietę i ćwiczenia możemy jednak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej z najbardziej obleganej przez nią części ciała. Jakie kroki należy podjąć, aby uzyskać wymarzony płaski brzuch?

Odpowiednia dieta

Mniej węglowodanów

Jeśli chcemy pozbyć się tkanki tłuszczowej zgromadzonej na brzuchu, powinnyśmy ograniczyć spożycie węglowodanów prostych. Nie rezygnujmy z nich całkowicie: są one bowiem szczególnie potrzebne osobom uprawiającym sport. Najlepiej dostarczać je do organizmu tuż po wykonaniu treningu, wówczas węglowodany nie zmieniają się w tkankę tłuszczową. Dodatkowo pozytywnie wpływają na spokojny sen, ponieważ wytwarzają seratoninę ułatwiającą zasypianie. Istotne jest, aby spożywać węglowodany w odpowiedniej ilości (0,8-1 g/kg masy ciała). Jeśli chcemy mieć płaski brzuch, powinnyśmy więc zrezygnować z makaronu, ryżu, niektórych owoców, a także słodkich i słonych przekąsek takich jak paluszki i chipsy.

Dużo wody

Podczas diety pomagającej zrzucić oponkę powinnyśmy pić bardzo dużo wody, ponieważ podkręca ona metabolizm. Ile tego napoju należy dostarczyć organizmowi? Przyjmuje się, że na 1 kcal powinno się wypić 1 mililitr wody, czyli średnio ok. 8 szklanek wody na dzień. Warto również wiedzieć, że nie powinnyśmy pić więcej niż litr płynów w ciągu godziny. Wybierając napoje butelkowe koniecznie zwróćmy uwagę na skład mineralny wody. Zaleca się spożywanie płynów o niskiej zawartości sodu, ponieważ powoduje on zatrzymanie wody w organizmie, a co za tym idzie zwiększenie wagi.

Spożywaj dużo warzyw

Dlaczego jedzenie warzyw może pomóc zrzucić oponkę? Produkty te są niskokaloryczne oraz zawierają dużo wody. Ponadto są lekkostrawne i dostarczają organizmowi wiele błonnika, niwelując uczucie głodu. Jeśli nie lubisz ćwiczyć, a mimo to marzysz o płaskim brzuchu, pamiętaj o tym, aby spożywać owoce z rana, ponieważ zawierają one mnóstwo węglowodanów prostych.

Odpowiednie ćwiczenia

Trening interwałowy – podstawa podczas odchudzania

Jeśli chcemy podkręcić nasz metabolizm, a tym samym rozpocząć spalanie tkanki tłuszczowej, powinnyśmy zdecydować się na rozpoczęcie treningu interwałowego. Pamiętajmy jednak, aby nie trwał on dłużej niż 30 minut. Wówczas mógłby spowodować zbyt duże obciążenie naszego układu nerwowego. Bardzo wiele osób, które chcą pozbyć się oponki, zaczyna biegać bądź jeździć na rowerze. Trening kardio może przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej, ale tylko wówczas, gdy jest to długa aktywność o stałym tempie 60-70% Hrmax. Ponadto po tego typu aktywności fizycznej nasz organizm przestanie działać na najwyższych obrotach.

Będąc aktywnym fizycznie, pamiętaj o odpowiednim posiłku przed treningowym. Koniecznie zobacz nasz artykuł: Co jeść przed treningiem by osiągnąć jak najlepsze efekty? Podpowiadamy

Trening siłowy – dlaczego jest ważny?

Trening siłowy, podobnie jak interwałowy, zalicza się do grupy aktywności fizycznych beztlenowych, dlatego też najlepiej redukuje tkankę tłuszczową. Zaleca się wykonywanie takiego treningu na zmianę z interwałami. Pozwoli to na wzmocnienie mięśni brzucha, a co za tym idzie zwiększenie masy mięśniowej i zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Warto wiedzieć, że mięśnie brzucha są bardzo odporne na zmęczenie. Dlatego też powinno się często wykonywać ćwiczenia na tę partię ciała. Doskonałym pomysłem jest dodanie do planu treningowego dosłownie 10-15 minut ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha.

Nie unikaj aktywności fizycznej

Jeśli prowadzimy siedzący tryb życia, ważne jest wprowadzenie do planu dnia ćwiczeń. Nie pozbędziemy się oponki nie ruszając się z miejsca. Wówczas możemy doprowadzić do magazynowania się wody w organizmie. Przy siedzącym trybie życia warto ruszać się przy każdej możliwej okazji. Zamiast jechać samochodem lub autobusem po niewielkie zakupy, wybierzmy rower. Jeśli do pracy dojeżdżamy tramwajem, a mamy stosunkowo blisko, zdecydujmy się na spacer. Częsty ruch spala mnóstwo kalorii, dzięki czemu jesteśmy o krok bliżej do płaskiego i wyrzeźbionego brzucha.

Interesujesz się piłką nożną? Odwiedź koniecznie naszą stronę: http://spilkarza.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *