Ślub i wesele to najważniejsze wydarzenie w życiu każdego człowieka. Dlatego tak bardzo chcemy zadbać, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Jednak w natłoku spraw, które należy załatwić, bardzo łatwo jest przeoczyć wiele istotnych rzeczy. Oczywistą rzeczą jest ustalenie daty i godziny uroczystości. Równie ważną kwestią jest wybór sali weselnej. Jednakże są to tak podstawowe decyzje do podjęcia, że nie sposób o nich zapomnieć. Podpowiadamy, o jakich szczegółach warto pamiętać organizując wymarzone przyjęcie weselne.
Organizacja wesela krok po kroku – lista gości
Żadne wesele nie odbędzie się bez gości, dlatego też bardzo ważne jest, aby uzgodnić z drugą połówką, jakie osoby zaprosić na tę uroczystość. W przypadku, gdy lista staje się coraz dłuższa i zdecydowanie przewyższa ilość planowanych gości, warto stworzyć nową listę. Najlepiej będzie zastosować podział, na rodzinę bliższą, dalszą, znajomych, których widuje się każdego dnia, albo tych, z którymi czasem się porozmawia i ważne osoby. Dzięki temu łatwiej będzie nam wykreślić z listy osoby, które nie są nam aż tak bliskie, by ich obecność była obowiązkowa na weselu. W tym momencie warto również zacząć się rozglądać za zaproszeniami. Szczególnie należy zwrócić uwagę na treść jaka ma być w nich zawarta oraz formę wykonania (wygląd koperty, zwój czy ozdobna karta z motywem przewodnim przyjęcia). Kolejną istotną kwestią jest ustawienie stołów i zastanowienie się, którzy goście najlepiej będą czuli się w swoim towarzystwie.
Organizacja wesela krok po kroku – motyw przewodni
Motyw przewodni najlepiej wybrać ok. pół roku przed planowanym weselem. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić, jakie dekoracje są obecnie modne i wybrać dodatki zgodne z panującymi trendami. W tym miejscu należy pamiętać o ozdobach zarówno do kościoła, domu, jak i na salę weselną. Bardzo często to właśnie z domu odbierana jest panna młoda, dlatego warto zadbać, aby wszystkie dodatki utrzymane były w tym samym stylu. W kościele należy pamiętać o dekoracjach krzeseł pary młodej, wejścia do świątyni oraz ławek i ołtarza. Znacznie więcej dekoracji powinno znaleźć się na sali weselnej.
Dekoracje stołu na sali
Stoły na sali, gdzie będzie odbywało się przyjęcie weselne powinny być ozdobione dekoracjami zgodnymi z motywem przewodnim, jaki wybraliśmy wcześniej. Można np. umieścić na każdym stoliku wazon z kwiatami z dodatkami brylancików. Na obrusie doskonale zaprezentują się rozsypane płatki róż odpowiadające kolorystką innym dodatkom. Miejsce, gdzie będą świętować państwo młodzi, powinno być zaznaczone np. dekoracjami z pierwszymi literami imion gospodarzy bądź sercami zawieszonymi za ich plecami.
Ozdoby domu weselnego i parkietu
Na wielu weselach sala, w której odbywa się przyjęcie udekorowana jest licznymi balonami. Zamiast tego typu dodatków, można zastosować np. szarfy wykonane z tiulowego materiału w kolorach odpowiadających pozostałym ozdobom. Dodatkowo jeśli przed wejściem do domu weselnego znajduje się barierka, warto również umieścić na niej delikatne kwiatowe ozdoby. Nie można jednak zapomnieć o udekorowaniu portalu wejściowego. W końcu wejście ma być zapowiedzią przepięknie ozdobionej sali.
Organizacja wesela krok po kroku – koszyczek ratunkowy
Coraz większą popularnością cieszy się utworzenie koszyczka ratunkowego i umieszczenie go przy umywalkach w toalecie. Można w nim umieścić wiele rzeczy, w zależności od preferencji. Jeśli wiemy, że na naszym przyjęciu będzie mnóstwo niesfornych dzieci, świetnym rozwiązaniem będzie włożenie do koszyczka plastrów, kompresów i wody utlenionej. W damskiej toalecie z pewnością doskonale spisze się dezodorant, perfumy oraz rajstopy. Warto umieścić również tam tabletki przeciwbólowe, podpaski lub ich zamienniki, nitkę i igłę (w razie, gdyby np. doszło do uszkodzenia odzieży) oraz bezbarwny lakier do paznokci, który sprawi, że oczko w rajtkach nie stanie się większe. Można również zadbać o dodatki poprawiające wygląd jak puder, podkład, korektor czy suchy szampon.
Organizacja wesela krok po kroku – muzyka, fotografia, film
Każda para młoda chce, aby jej najważniejszy dzień w życiu był wyjątkowy oraz zapamiętany na długo. Aby przyjęcie stało się niesamowite wystarczy poszukać odpowiedniej ekipy muzycznej, która sprawi, że każdy uda się na parkiet. Coraz częściej narzeczeni postanawiają zatrudnić DJ’a i wodzireja, którzy doskonale wiedzą jakie zabawy spodobają się gościom. Należy jednak pamiętać, że profesjonalni DJ’e będą mogą mieć mało wolnych terminów, dlatego lepiej jak najwcześniej skontaktować się z muzykami. Aby upamiętnić ten dzień koniecznie należy wynająć fotografa i kamerzystę. Często takie usługi oferowane są w pakiecie, jednak przed podpisaniem umowy z osobami wykonującymi te usługi należy zapoznać się z ich wcześniejszymi pracami i zweryfikować czy odpowiadają one naszym standardom.