Breaking News

PrestaShop — poznaj 4 fakty na temat tego systemu e-commerce

prestashop

Prowadzisz sklep na PrestaShop? A może dopiero zastanawiasz się nad wyborem tego systemu? Sprawdź, jak dobrze znasz PrestaShop i co nim wiesz. Niektóre z tych faktów mogą być dla Ciebie sporym zaskoczeniem.

PrestaShop to system typu open source

Teoretycznie każdy o tym wie, ponieważ PrestaShop to jeden z najpopularniejszych systemów open source na świecie. Fakt ten jednak niewiele znaczy, jeśli nie zestawimy go z oprogramowaniem opozycyjnym, czyli abonamentowym (SaaS). Open source, czyli wolne oprogramowanie, to nieograniczony dostęp do kodu oraz możliwość jego modyfikacji. A to oznacza, że masz ogromne możliwości personalizacji — zarówno od strony funkcjonalnej, jak i graficznej. Inaczej sprawa wygląda w przypadku e-sklepu w modelu abonamentowym, w którym właściciel jest uzależniony od jednego dostawcy. Skutkuje to tym, że możliwości wprowadzania zmian są bardzo ograniczone.

PrestaShop to nie tylko e-sklep

Oprogramowanie PrestaShop pozwala stworzyć nie tylko tradycyjny e-sklep, ale również inne platformy, takie jak platforma B2B czy marketplace. Dzięki temu możesz rozszerzyć sprzedaż na inne kanały. To Twoja szansa na zdobycie nowych klientów.

Ponad 12 tys. e-sklepów w Polsce działa na silniku PrestaShop

Ponad 12 tys. właścicieli sklepów internetowych w Polsce zaufało PrestaShop. Są to zarówno duże, znane marki, jak również początkujący przedsiębiorcy. Według danych z 2017 roku na całym świecie w oparciu PrestaShop działa ok. 270 tys. sklepów w 190 krajach. A społeczność PrestaShop przekracza milion użytkowników.

Pierwsza polska certyfikowana agencja PrestaShop to firma z Torunia

Pewnie niewiele osób wie, że pierwsza certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce pracowała na tym oprogramowaniu, zanim jeszcze pojawiło się w naszym kraju. Firma Jash Technologie na początku tworzyła sklepy internetowe dla zagranicznych klientów, głównie francuskich. Nic dziwnego, że jako pierwsza polska agencja e-commerce stała się oficjalnym partnerem PrestaShop. Co ciekawe, firma Jash Technologie zorganizowała również szkolenie, na którym firmy z branży IT poznawały tajniki PrestaShopa.

Jeśli korzystasz z platformy e-commerce, warto wzbogacić sklep o firmowy blog. W kolejnym artykule dowiesz się, jak za jego pomocą zbudować wizerunek eksperta: https://www.mojewirtualnemiasto.pl/2021/01/20/jak-prowadzic-firmowy-blog-by-budowac-wizerunek-eksperta-w-swojej-dziedzinie/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.