Breaking News

Czym jest kampania OOH?

reklama

Bardzo wiele zwrotów w biznesie reklamowym weszło już do powszechnego użycia. Część z nich jest jednak niezrozumiała dla przeciętnego użytkownika, zwłaszcza że w dużej mierze to różnego rodzaju anglicyzmy. Wyjaśniamy więc, czym jest kampania OOH.

Reklama zewnętrzna

OOH to skrót z angielskiego “out of home” oznaczającego “poza domem”, nazywanego również reklamą zewnętrzną. Kampania OOH jest to więc cykl działań, których głównym celem jest prezentowanie treści reklamowych na przeznaczonych do tego celu nośnikach typu billboardy, telebimy, telewizory w autobusach, tablice reklamowe i tym podobne. W każdym mieście, za każdym rogiem, może nas spotkać tego typu reklama. Katowice, Szanghaj, Nowy Jork – to kompletnie bez znaczenia, jest ona bardzo skuteczna, dlatego każdy chce w nią zainwestować.

Dlaczego warto?

Jest kilka powodów, które sprawiają, że warto postawić na reklamę zewnętrzną. Przede wszystkim jest ona widoczna 24 godziny na dobę, nie da się jej wyłączyć i każdy może ją zaobserwować o dowolnej porze dnia lub nocy. Dobrze zaprojektowana kampania OOH wywoła ciekawość wśród odbiorców, którzy koniecznie będą chcieli sprawdzić, co kryje się za nią w internecie. Jeśli strona internetowa również nawiązuje do wspomnianej kampanii, użytkownik na długo ją zapamięta. Co równie istotne, coraz częściej spędzamy czas poza domem – w podróży, w drodze do pracy, odpoczywając… Nie sposób nie zauważyć więc dobrze stworzonej reklamy. Najważniejsze jest jednak to, że ten rodzaj reklamy się opłaca – firmy notują wzrosty przychodów w stosunku do zainwestowanych pieniędzy.

Szok dla widza

Czas na przyswojenie reklamy przez odbiorcę jest wyjątkowo krótki. Często widzimy ją w drodze, mamy dosłownie kilka sekund, by zapamiętać to, co zobaczyliśmy. Dla firmy jest istotne, aby choć na chwilę wzrok przechodnia przykuła ich reklama. Sosnowiec najważniejszym śląskim miastem? Potężna piłka opuszczająca ramy billboardu? To jedynie dwa wymyślone przykłady, widząc coś takiego szybko sięgamy jednak po telefon i sprawdzamy, o co właściwie chodzi. Slogan reklamowy musi być krótki, chwytliwy i łatwy do zapamiętania. Co ważne, reklama musi zostać postawiona w takim miejscu, aby trafiać do grupy docelowej i jak najbardziej współgrać z otoczeniem. Wtedy rosną szanse, że odbiorca ją przyswoi. W okolicy stadionu piłkarskiego raczej nie umieścimy billboardu, który skłoni mamy do kupna nowych ubranek dla dzieci, prawda?

Pobudzanie wyobraźni

Coraz bardziej popularne są kampanie podzielone na kilka części. Przez pewien czas w określonych miejscach prezentowane są intrygujące hasła, które jednak nie zdradzają, kto zdecydował się na wynajęcie powierzchni. Nie ma także żadnego naprowadzającego logo i tak dalej. Odbiorca mijający to miejsce zawsze zastanawia się, o co chodzi, internet huczy od pytań, a dziennikarze tworzą artykuły, w których przedstawiają sytuację. Natomiast po kilku tygodniach, dokładnie w tym samym miejscu, następuje rozwiązanie zagadki. Jeśli kampania została przeprowadzona dobrze, zostanie zapamiętana na długo i z dobrą opinią. Jeśli jednak widz się zawiedzie, to pozytywnego zdania mieć nie będzie – ale pewnym jest to, że w jego percepcji billboard ten pozostanie na wiele dni, tygodni, a nawet miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *