Breaking News

Co i w jaki sposób mierzyć w procesie sprzedaży? – czyli wszystko o wskaźnikach

wskaźniki

Aby móc prognozować i wyznaczać nowe cele, musimy wiedzieć czy dotychczasowe działania przynoszą nam korzyści i sprawiają, że podążamy za określoną strategią czy też oddalamy się od niej. Niektórzy przedsiębiorcy ulegają pokusie polegania na własnej intuicji, jednak jest to bardzo ryzykowny wybór. O wiele bezpieczniej i efektywniej sprawdzimy dotychczasowe wyniki, korzystając ze wskaźników zarządzania sprzedażą, czyli KPI. Czym są wskaźniki KPI oraz jak z nich korzystać? Podpowiadamy.

Wskaźniki KPI sprzedaży – co to jest?

KPI sprzedaży, z angielskiego “key performance indicators”, to bardzo ważne wskaźniki, które pozwalają nam obiektywnie ocenić nasze dotychczasowe działania. Dostarczają informacji, które elementy wychodzą nam dobrze, a nad jakimi musimy popracować. Poprawne ich wyznaczanie może pomóc nam w szybszym rozwoju firmy.

Wzmocnij proces sprzedaży w swojej firmie z wykorzystaniem marketingu internetowego. Wejdź na https://intle.pl/strony internetowe Kraków.

Jak wyznaczyć KPI swojej firmy w 3 krokach?

  • Po pierwsze, musimy ustalić jakie cele są nadrzędne dla naszej firmy. Czy jest to zysk, pozyskanie nowych klientów, a może utrzymanie dotychczasowych? Dobrze jest wybrać jeden główny cel, a także dwa podrzędne, do których również chcielibyśmy dążyć.
  • Po drugie, po wybraniu trzech celów nadrzędnych, powinniśmy je uszczegółowić. Przykładowo, jeśli chcemy dążyć do jak największej sprzedaży, musimy zdecydować do jakiej konkretnie ilości sprzedanych produktów czy usług chcielibyśmy dotrzeć w danym okresie czasu.
  • Po trzecie, dobrze jest zaplanować działania, które pomogą nam osiągnąć wyznaczone cele nadrzędne. Zastanówmy się, czego nasz zespół potrzebuje, ilu wykonanych telefonów, wysłanych maili i spotkań, aby mieć szansę na osiągnięcie targetu. Kiedy wskaźniki będą zorientowane na działania, pomogą odkryć możliwe powody, jeśli nie osiągniemy któregoś celu.

Jak poprawnie mierzyć wskaźniki?

Pomiar i analiza wskaźników to jeden z najważniejszych kroków w prowadzeniu firmy sprzedażowej. KPI są wskaźnikami żywymi, zmieniają się na bieżąco i w taki właśnie sposób powinny być sprawdzane i zapisywane. Jednym z lepszych rozwiązań jest zastosowanie narzędzia CRM, dzięki któremu nasze zadanie będzie ułatwione. Ważne jest, aby korzystać z danych uczciwie, nawet jeśli wyniki nie są tak zadowalające jak planowaliśmy. Kiedy już zbierzemy odpowiednie dane, postarajmy się “wycisnąć” z nich jak najwięcej informacji, dokładnie je analizując. Pamiętajmy, że lepiej skupić się szczegółowo na kilku wskaźnikach, niż tylko ogólnie popatrzeć na dziesiątki danych, które nic nam nie mówią. Dobrze jest także przyjrzeć się przy okazji pracy swojego zespołu i ich indywidualnym wynikom. Z miesiąca na miesiąc analizując jak wypadają na tle innych, a następnie przesyłając im informację zwrotną, dzięki której będą mogli popracować nad swoimi gorszymi wynikami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *