Breaking News

Szkolenia dla pracowników call center – jak wybrać odpowiednie?

szkolenia dla pracowników call center

Praca w call center, jest jedną z trudniejszych form sprzedaży. Klienci, nie znając rozmówcy, nie są zbyt chętni do rozmowy. Często mają złe doświadczenia z osobami, które próbowały im coś “wcisnąć” przez telefon lub po prostu nie lubią załatwiać spraw, kiedy nie widzą drugiej osoby. Telemarketerzy mają zwykle około dziesięciu sekund żeby zainteresować sobą klienta i pozyskać jego uwagę. Nie jest to łatwe zadanie, ale można się go wyuczyć. Właśnie w tym celu organizowane są różnej formy szkolenia dla pracowników call center. Jednak jak spośród setek kursów dostępnych na rynku, wybrać odpowiednie dla siebie lub osób, które zatrudniamy? Wystarczy zwrócić uwagę na te dwie, najważniejsze kwestie!

1. Program szkolenia

To pierwsza rzecz, na którą powinniśmy zwrócić uwagę wybierając dany kurs. Szkolenia ze sprzedaży telefonicznej powinny poruszać takie tematy jak:

  • Zachęcanie klienta do rozmowy, pozyskanie zaufania i zainteresowania.
  • Radzenie sobie z uprzedzeniami do telemarketerów oraz wstępnym “nie, dziękuję”.
  • Omawianie poszczególnych rodzajów skryptów.
  • Badanie potrzeb klienta.
  • Uzyskiwanie połączeń z osobami decyzyjnymi.
  • Radzenie sobie z różnego typu obiekcjami klientów.
  • Umiejętność aktywnego słuchania i zadawania odpowiednich pytań.
  • Wywieranie wpływu, perswazja i manipulacja.

Są to tylko niektóre z wielu ważnych tematów, które powinny znaleźć się w programie szkoleń dla telemarketerów, ponieważ bez wyćwiczenia tych kwestii nie da się osiągnąć dobrym wyników w sprzedaży.

2. Metody i techniki stosowane podczas szkolenia

Forma prowadzenia szkoleń również jest bardzo istotna, gdyż wpływa na przyswajanie przez pracowników wiedzy oraz wyćwiczenia umiejętności praktycznych. Przykładowo, jeśli kurs będzie podzielony na część teoretyczną i praktyczną, mamy pewność, że zatrudnione przez nas osoby na pewno posiadają pewne umiejętności. W przypadku samych wykładów, niestety może okazać się inaczej. Świetną formą nauki są także różnego rodzaju gry sprzedażowe, dyskusje, prace w grupach czy parach a także filmy szkoleniowe. Warto, przed wyborem konkretnego szkolenia, dowiedzieć się w jakiej formie będzie prowadzone. A także czy na zakończenie uczestnicy muszę zdać jakiś test lub egzamin i czy otrzymają specjalny certyfikat.

Jakie korzyści osiągniemy wysyłając pracowników na szkolenia call center?

  • Realizacja tych samych celów mniejszą liczbą połączeń.
  • Polepszenie wizerunku firmy w oczach klientów.
  • Zwiększenie satysfakcji z pracy telemarketerów.
  • Wzrost efektywności pojedynczych pracowników, a także całego zespołu.
  • Optymalizacja czasu pracy własnego oraz zatrudnianych osób.
  • Odzyskanie świeżości w rozmowach z klientami.
  • Odkrycie nowych perspektyw handlowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *